Treceți la conținutul principal

Cam asta-i.

Nu, n-am să ridic anul în slăvi şi nici n-am să mă plâng că n-am reuşit să fac şi să dreg anul ăsta.. M-am ocupat deja de asta în ultimul post (atât cât m-a ţinut stomacul).

Presupun că aveţi o vagă idee cam despre ce-o sa fie vorba în următoarele rânduri. E ceva ce-mi place sa fac la fiecare sfârşit de an de vreo 4 încoace şi ceva ce aţi avut ocazia să vedeţi pe blog anul trecut pe vremea asta (cu câteva postări în urma, mai exact).
Părerea mea e că un an nu poate fi evaluat mai bine decât prin felul în care a sunat. Fiecare an sună bine în felul lui şi aduce cu el câte una sau mai multe melodii, care să placă auzului şi să ne lege de cele mai frumoase amintiri. Cel puţin aşa funcţionează mecanismul la mine. Îmi place să asociez ceea e stocat în vizualul subconştient cu ceea ce îmi place să ascult. Uneori poate prea mult, dar asta-i problema mea.
Trecând la partea practică, am avut un 2011 destul de gălăgios. Însă, personal, consider că nu l-am ascultat din scoarţă în scoarţă, astfel încât să întocmesc un top stufos şi cuprinzător. Aşadar, m-am aşezat puţin cam comod în zona de confort şi am optat pentru un clasic top 10 - scurt şi la obiect. Motive? Dintre cele mai diverse, printre care şi dezamăgirea oferită de topurile mainstream de final de an.


În fine, iată cam ce-a ieşit:


10. Separator - Radiohead
Piesa de final a unui album destul de aşteptat, care a cam lăsat de aşteptat, în acelaşi timp. Puţin cam diferit de ce-am fost eu obişnuit să aud la băieţii ăştia, însă misterul rămâne bine înrădăcinat în sunetul lor. După mine, Radiohead râmâne touşi o formaţie demnă de orice top, care poate oricând să surprindă şi să cucerească auzul oricărui consumator de muzică.


9. It Happened Today - R.E.M.
Hip! Hip! Hooray! Da, e una din piesele alea care te ridică şi te împinge afară, ori pe uşă, ori pe fereastră şi merită să reprezinte anul 2011. Chiar dacă R.E.M. şi-a încetat recent activitatea, au ce lăsa în urmă - avem dovada ceva mai sus.


8. Stereo Hearts - Gym Class Heroes ft. Adam Levine
Trecând pe partea ceva mai comercială, dăm peste un refren care are să ne încânte auzul destul timp şi de acum încolo. Because good music can be so hard to find :)


7. Bridge Burning - Foo Fighters
Un album opener ca la mama lui! Aceeaşi energie inepuizabilă din partea Dave Grohl & comapany îşi merită locul în top.


6. Up All Night - blink-182
Păstrăm tema energetică şi pentru un trio pus mai degrabă pe treabă serioasă decât pe şotii, aşa cum ne-au obişnuit acum vreo 10 ani. Deşi s-au lăsat aşteptaţi destul timp, blink-182 şi-au făcut o revenire care, zic eu, n-a prea dezamăgit.


5. If I Had a Gun - Noel Gallagher's High Flying Birds
O piesă descoperită abia azi, fără de care cred că n-aş fi avut topul complet nici acum. Ce-i drept, mă duce destul de mult cu gândul la Oasis, însă cu atât mai mult cred că Noel Gallagher era, de fapt, Oasis. :) Vă prindeţi voi.. Luaţi şi ascultaţi acolo!


4. Love Love - Take That
Într-o eră în care boy band-urile nu-şi mai găsesc relevanţa, cei 5 britanici mai oferă ceva speranţă conceptului. Cu una bucată Robbie Williams în formaţie, recuperat după atâţia ani, nu prea ai cum să dai greş.. chiar de-ţi mimează doar nişte backing vocals.


3. The Adventures of Rain Dance Maggie - Red Hot Chili Peppers
Probabil cea mai aşteptată revenire a anului nu poate veni decât din partea lor. Ştiţi istoria; o aveţi în review-ul recent realizat. Just enjoy!


2. Hell and Back - Metallica
Mi-a fpst greu sa aleg una din cele 4 melodii proaspăt lansate de Metallica drept cadou cu ocazia aniversării a 30 de ani de existenţă. Motivele sunt pur subiective, evident. ;) Se anunţă un 2012 mult mai productiv pentru Metallica, iar din ce ascult deocamdată, nu am cum să nu-mi fac speranţe că va fi şi unul memorabil.


1. Every Teardrop Is a Waterfall - Coldplay
La început, am zis că melodia asta o să mă urmărească toată vara. Aparent, a reuşit mai mult de atât, ba chiar şi cu un album reuşit în spate: Mylo Xyloto. Congrats, Coldplay! :)


Cam atât am avut de oferit pe 2011. Am fost şi puţin zgârcit, ce-i drept. Şi aici nu mă refer doar la realizarea topului. Să zicem doar că acele momente de restart de care pomeneam într-o postare anterioară se pot aplica foarte bine şi în ceea ce încerc eu să vă ofer aici.


Le multumesc tutror celor care au stat prin preajmă la blogleoneală. Sper că v-aţi râs oleacă! :)


Ne vedem la anul! - cu ceva mai multă culoare, de ce nu?!


It's no big deal, it's just – we have to go away and ... and dream it all up again.
(Bono - U2, 30 Dec. 1989, Dublin) 

Comentarii